NAJDROŻSZE DOMENY

NAJDROŻSZE DOMENY

NAJDROŻSZE DOMENY
autorem artykułu jest Korneliusz Wieteska

Jak wszystko, co nowe, zysk z lokaty kapitaÅ‚u w domeny internetowe jest bardzo niepewny. Mimo to wielu pionierów tego biznesu ulokowaÅ‚o spore Å›rodki finansowe i nikt na tym jeszcze nie straciÅ‚. Oczywiste jest, że za awangardÄ… pójdÄ… tÅ‚umy, o czym możemy siÄ™ przekonać na aukcjach, gdzie widać coraz wiÄ™cej domenowych tworów z kosmicznymi cenami. Rynek domen zaczyna wiÄ™c nabierać ludowego charakteru, a jako, że rynek ten jest bardzo podobny do rynku nieruchomoÅ›ci, każdy z nas musi sobie znaleźć miejsce w cyberprzestrzeni. Coraz wiÄ™cej ludzi zaczyna zakÅ‚adać swoje interaktywne siedliska oferujÄ…c produkty, usÅ‚ugi czy cokolwiek innego i wyszukuje dla siebie najlepszych miejsc. Mimo, że standardy do okreÅ›lania wartoÅ›ci domen sÄ… w trakcie rozwoju, to wÅ‚aÅ›nie ci, którzy ryzykujÄ…, osiÄ…gnÄ… w przyszÅ‚oÅ›ci najwiÄ™cej korzyÅ›ci, dlatego że nazwy domen sÄ… unikatowe i rynek sie kurczy. Przedstawiona lista okreÅ›la wg mojej wiedzy stan domen sprzedanych powyżej 1 000 000 dolarów na 01.05.2007r.
 





Nazwa domeny


Kwota


Rok




sex.com


14 000 000$


2006




diamond.com


7 500 000$


2006




business.com


7 500 000$


1999




beer.com


7 500 000$


2004




casino.com


5,500,000$


2003




asseenontv.com


5 100 000$


2002




korea.com


5 000 000$


1999




shop.com


3 500 000$


2005




worldwideweb.com


3 500 000$


1996




altavista.com


3 350 000$


1999




wine.com


3 300 000$


1999




software.com


3 200 000$


2005




eshow.com


3 000 000$


1999




vodka.com


3 000 000$


2006




loans.com


3 000 000$


1999




creditcards.com


2 750 000$


2004




dotnology.com


2 500 000$


2000




tom.com


2 500 000$


2000




autos.com


2 200 000$


1999




coupons.com


2 200 000$


1999




britain.com


2 000 000$


2000




celebrities.com


2 000 000$


2000




express.com


2 000 000$


1999




telephone.com


2 000 000$


2000




savings.com


1 900 000$


2000




mortage.com


1 800 000$


2000




branson.com


1 600 000$


2006




deposit.com


1 500 000$


2000




cameras.com


1 500 000$


2006




tanberg.com


1 500 000$


2007




fly.com


1 500 000$


2000




marketingtoday.com


1 500 000$


1999




vip.com


1 400 000$


2003




men.com


1 320 000$


2003




feedback.com


1 200 000$


2000




mercury.com


1 100 000$


2004




wallstreet.com


1 030 000$


1999




fish.com


1 020 000$


2005




topix.com


1 000 000$


2007




 
PamiÄ™tajmy, że domeny zostaÅ‚y zakupione z rozmaitych przyczyn. Czynniki motywujÄ…ce nabywców do zapÅ‚acenia tych wartoÅ›ci sÄ… przypisane do dziaÅ‚alnoÅ›ci nabywców. Należy wiedzieć jednak, że wiÄ™kszość tych domen zawiera sÅ‚owa kluczowe, a wartość domen odzwierciedla zwrot z inwestycji, jaki może osiÄ…gnąć nabywca.
 
Korneliusz WieteskaAgencja Interaktywna Sylyx Sp. z o.o.

--


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Efektywne ZarzÄ…dzanie FirmÄ… - Business Intelligence, ER
Jak filozofia chińska stała się tym, czym jest?
Poszukiwanie pracy w Irlandii
Zalety materaców i poduszek wypełnionych łuską gryki. Z
Mazowiecka Giełda Maszyn